Ako želite osnovati vlastitu firmu ili ste upravo krenuli u proces osnivanja, potrebno je odlučiti se za računovodstveni servis koji će vam biti podrška i suradnik u vašim novim poslovnim pothvatima i evidentirati sva događanja u vašem poslovanju. Danas većina firmi i njihovih vlasnika bira servis po preporuci ili onaj najpovoljniji, što može dugoročno naštetiti vama i vašem poslovanju. Potrebno je izdvojiti malo vremena i dobro promisliti što očekujete i želite od svog računovodstvenog servisa. Mala cijena ne može vam garantirati kvalitetu i brzinu koju želite, jer kao i za sve drugo na tržištu, valja pronaći kvalitetan omjer cijene i kvalitete koji bi vama bio prihvatljiv. Također, kod odabira računovodstvenog servisa raspitajte se koje branše/tržišta/profili klijenata su zastupljeni kod servisa koji razmatrate. Ako nema klijenata poput vas ili nije specijaliziran za takvo tržište, ne možete očekivati kvalitetu usluge koja je vama potrebna.
Ako već imate firmu i želite promijeniti dosadašnji računovodstveni servis, prelazak ne bi trebao biti toliko stresan kako se na prvu čini. U slučaju da se odlučite da postojeća suradnja nije zadovoljavajuća, prelazak kod novog računovođe uključuje nekoliko koraka: otkaz suradnje postojećem u roku određenom ugovorom, podmirenje svih dugovanja prema postojećem servisu i potpis ugovora s novim te preuzimanje sve dokumentacije od postojećeg racunovođe. Prelazak tijekom godine je ponekad prednost, s obzirom da su krajem godine svi servisi pod dodatnim opterećenjem zbog povećanog obujma posla vezanog uz izradu završnih računa.
Poduzetnik koji je tek registrirao svoju djelatnost može birati želi li ući u sustav PDV-a ili ne. Nijedna odluka nije ispravnija od druge, no prije donošenja odluke treba dobro promisliti jer dobrovoljni ulazak u sustav PDV-a obvezuje firmu da će narednih 5 godina ostati u sustavu, iako možda po prometu ne bi morao biti obvezan. Odluka se prvenstveno treba temeljiti na spoznajama okruženja i industrije u kojoj će poduzetnik poslovati. Ako se poslovanje usmjeruje prema klijentima i dobavljačima koji već jesu u sustavu PDV-a, onda je isplativije ući u sustav PDV-a, a ako ne očekujete previše ulaznih faktura dobavljača ili poslujete većinom s fizičkim osobama, onda je možda bolje pričekati s ulaskom u sustav.
Poduzetnik postaje obvezan prijaviti se u sustav PDV-a u prvim danima nove kalendarske godine (do 15.01) u trenutku kada promet u prethodnoj godini prijeđe iznos od 230.000,00 KN bez PDV-a.
U sustavu PDV-a obveznici se dijele na mjesečne i tromjesečne. Tromjesečni obveznici su oni čiji promet u prethodnoj godini ne prelazi 800.000,00 kn ili za nove poduzetnike, ne očekuje se promet iznad 800.000,00 u tekućoj godini. U slučaju da obveznici obavljaju transakcije unutar EU, bez obzira na promet postaju mjesečni obveznici, te su dužni predati zahtjev za izdavanjem VAT broja.
Ako je firma mjesečni obveznik PDV-a, PDV se plaća do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec; a ako je tromjesečni obveznik, tada se obveza plaća do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni kvartal.
Zakup se plaća temeljem ugovora, bez izdavanja računa, na žiro račun fizičke osobe.
Može, i to do iznosa od 5.000,00 kn.
Vlasnik može dati pozajmicu poduzeću, bez ugovorenih kamata.
Mikro firme do 10 djelatnika mogu imati maksimalno 10.000,00 kn u blagajni, dok male firme (iznad 10 djelatnika) mogu imati maksimalno 30.000,00 kn u blagajni.
Djelatniku se sredstva mogu refundirati putem blagajne firme, ili ako nema dovoljno sredstava u blagajni, djelatniku se sredstva mogu refundirati na njegov tekući račun s žiro računa firme.
Vlasnik ne mora biti zaposlen u firmi. U slučaju kada je vlasnik zaposlen kod drugog poslodavca, firma nema obvezu plaćanja doprinosa jer vlasnik ne ostvaruje dohodak od plaće u svojoj firmi.